Regionkontoret for medlemmer i Vestland og Rogaland.

Våre aktivteter

• ROGALAND BARNEKORTREFF

Lørdag 27. april

Ung i Kor - Vest kan med glede dele nyheten om vår nyeste satsning, Rogaland Barnekortreff. Vi ønsker at dette skal bli en arena hvor barnekor i Rogaland kan samles for å skape musikk og gode minner sammen, og håper at dere vil være med. Med oss som instruktør har vi Sapfo Stavrides.

• BERGEN BARNEKORFESTIVAL 2024

Søndag 2. juni

Ung i Kor - Vest og Edvard Grieg Kor Barn&Unge inviterer til barnekorfestival i Bergen, i samarbeid med Festspillene i Bergen!
    Temaet for konserten er sanger fra film og scene.

• SOMMERSANGUKA

6.-10. august 2024

I 6 dager har deltakerene mellom 11-19 år workshops i sang, felleskor, hørelære, direksjon, konserter og masse sommerkos på Åsane Folkehøgskole!

• DIRIGENTKURS MED THOMAS CAPLIN

7.-9. august 2024

Nå har du muligheten til å gjøre et dypdykk sammen med Thomas Caplin i hvordan du skaper et trygt og inspirerende miljø i ditt kor. Vi ser frem til å ønske deg velkommen til Åsane Folkehøgskole i august!

• 26.-27. oktober 2024

Dirigentkurs i barnekorledelse med Inga Sandve

Ung i Kor - Vest og Koralliansen har gleden av å invitere til kurs i barnekorledelse med Inga Sandve i Bergen! Kurset passer både for de som er nye innen barnekordireksjon og de som har lengre erfaring.

OM OSS

Ung i Kor - Vest er en medlemsorganisasjon for barne- og ungdomskor. Organisasjonen ble stiftet i 1972 og er Ung i Kor sitt regionskontor for Vestland og Rogaland.

VÅRT FORMÅL ER Å AKTIVT JOBBE FOR
  • å skape gode sang - og musikkmiljøer som er åpne for alle barn og ungdom

• å øke tilgjengeligheten og kvaliteten på barn og ungdoms musikalske opplæring, og slik fremme barn og unges personlige utvikling gjennom sang og musikk

• at barn og unge skal få delta i beslutningsprosessene i korarbeidet, og dermed utvikle lederegenskaper, organisatoriske evner og forståelse for demokratiske arbeidsmåter