Regionkontoret for medlemmer i Nordland, Troms og Finnmark.

Våre aktivteter

• Ung i Kor Nords Årsmøte

Ung i Kor Nord har hatt årsmøte og et nytt styret er satt. Planene for komende år er lagt.

• Vintersanghelg 2024

2.-3. mars 2024 inviterer Ung i Kor Nord ungdom i alderen 11-20 år fra hele regionen til Vintersanghelg. En helg full av sang, musikk, nye vennskap og mestringsopplevelser.

• DIRIGENTKURS MED STEMMESPESIALISTEN

Stemmespesialisten, Maria Berglund, kommer til Tromsø 2.-3. mars 2024 for å ha kurs i instrumentkunnskap for kordirigenter.

• Arktisk guttekor festival 7.-11. august

I forbindelse med Bodø 2024 arrangerer Ung i Kor og Ung Kirkesang Arktisk guttekorfestival. Det blir spennende kurs som joik og rytmisk musikk og Musikksjef i Canterbury Cathedral, David Newsholme, leder fellesverket.

• DIRIGENTOPPLÆRING I EGET KOR

Tilbudet er for barnekor, ungdomskor, studentkor og andre kor med unge sangere, som ønsker å tilby dirigentopplæring som et kurs for sine egne sangere.

Når: Våren 2024

OM OSS

Ung i Kor Nord er regionskontoret for Finnmark, Troms og Nordland. Vi arrangerer og bidrar til koraktiviteter for våre medlemskor. Vår hovedoppgave er å styrke utbredelsen av og kvaliteten på barne- og ungdomskor i regionen.

VÅRT FORMÅL ER Å AKTIVT JOBBE FOR
  • å skape flere sangaktiviteter for barn og unge i Finnmark, Troms og Nordland

• å skape et godt sang- og musikkmiljø i vår region

• å tilby kurs og seminarer, sangertreff og konserter