Hvem er vi?

Ung i Kor er medlemsorganisasjonen for norske barnekor, ungdomskor, studentkor og unge vokalensembler. Vi har i dag nærmere 300 medlemskor og ca. 10 000 medlemmer.

Om Ung i Kor

Ung i Kor består av en sentraladministrasjon og fem regionkontorer med hver sin(e) ansatt(e).

Ung i Kor har også et eget sentralstyre med frivillige tillitsvalgte for hele organisasjonen.
Hver region har også sitt eget frivillige regionstyre, som driver arbeidet i regionen sammen med regionkontoret.

Ung i Kor er en landsomfattende, frittstående og demokratisk organisasjon for barne- og ungdomskor.
Ung i Kor skal styrke utbredelsen av og kvaliteten på barne- og ungdomskorsang i Norge, gjennom:

• å fremme musikalsk utvikling

• å gi hjelp og støtte til medlemmene

• å drive opplæring i demokratisk arbeid

Vår visjon: Unge stemmer skal høres!

Barn og unges meninger har stor verdi og skal tillegges vekt. Ung i Kor har ingen aldersgrense for når man kan stille til valg, og alle medlemmer har fulle demokratiske rettigheter. Dette reflekteres i styrene både nasjonalt, regionalt og lokalt, som har en stor andel av unge tillitsvalgte.

Mål: Alle barn og unge skal ha mulighet til sang- og korglede i sitt nærmiljø.

Organisasjonen vår

Vårt organisasjonskart